Predarea limbii engleze ca limbă străină este o alegere de carieră provocatoare, însă plină de satisfacții. În calitate de profesor de limba engleză, trebuie să înveți să te adaptezi în mod constant nevoilor cursanților tăi. De multe ori, acest lucru înseamnă nu doar sa predai limba engleză ca a doua limbă, ci și să te ocupi de o varietate de probleme care apar în timpul orei de clasă.
Un bun profesor ESL (English as a Second Language) trebuie să fie capabil să recunoască aceste probleme comune și să lucreze pentru a găsi soluții. Chiar și o mică modificare a metodelor de predare poate ajuta la crearea unui mediu mai productiv și mai relaxant, atât pentru profesor, cât și pentru cursanți.
Astfel, vă prezint cele mai comune situații cu care eu, personal, m-am confruntat de-a lungul timpului, dar și soluțiile pe care le-am găsit pentru a reinstaura armonia si liniștea în timpul cursurilor de engleză.
1. Utilizarea persistentă a limbii native
Probabil aceasta este cea mai comună problemă pe care profesorii ESL o întâmpină în timpul cursurilor. În calitate de trainer ESL, este important să încurajăm cursanții să folosească doar limba engleză, fără excepții. Cu toate acestea, dacă cursanții încep să converseze în limba lor nativă, cea mai buna metodă este să-i încurajăm să încerce sa se exprime în engleză așa cum pot, fără să le fie teamă că exprimarea lor va fi greoaie sau vocabularul incorect. O altă idee este de a stabili un set de reguli în clasă și de a dezvolta un sistem de ”penalizare” pentru atunci când folosesc limba nativă. De exemplu: dacă cineva este prins folosind limba nativă de trei ori, cursantul trebuie să recite o poezie în fața clasei, în engleză.
2. Cursanții devin dependenți de profesor
De multe ori, cursanții vor căuta aprobarea profesorului pentru răspunsuri corecte, în loc să încerce singuri. Dacă profesorul îi ajută cu răspunsul de fiecare dată, poate deveni o problemă dăunătoare în procesul de învățare al celor mici. De cele mai multe ori, acest lucru se întâmplă deoarece copiilor le este teamă să ofere un răspuns greșit. Astfel, cea mai bună metodă este focusarea către încurajări pozitive. Aceasta va ajuta cursanții să fie mai confortabili și mai dispuși să răspundă, chiar dacă răspunsul este incorect.
3. Cursantul care distrage atenția colegilor de grupă
Dacă este un cursant anume care dorește să atagă atenția colegilor într-un mod deosebit, este necesară o reacție rapidă, pentru a impune puțină autoritate. Pentru a rezolva problema, un profesor ESL trebuie să fie strict și să instituie disciplina, atunci când este cazul.
4. Cursanții care nu se simt motivați
Din fericire, cu o planificare adecvată, această problemă poate fi rezolvată, prin alegerea unei teme de interes pentru cei mici; unul cu care cursanții se pot identifica și unul care îi va bucura (un joc favorit, o melodie preferată sau o discuție de interes pentru ei). Acest lucru le va oferi automat o anumită motivație și interes, chiar dacă la scoală nu au avut o zi tocmai bună.
5. Mici conflicte intre cursanți
Nu toți copiii care iau parte la un curs de engleză vor deveni cei mai buni prieteni, lucru care este firesc într-o oarecare măsură. De multe ori, trainerul poate întampina situații de conflict între cei mici (în care își pot adresa cuvinte ofensatoare, ridica tonul unul la altul sau se sfidează atunci când citesc sau vorbesc în engleză). Dacă apar astfel de situații între cursanți, cea mai ușoară soluție este să fie separați unul de altul. Însă, trebuie să recunosc că aceste situații se remediază într-un timp relativ scurt.
Copiii iubesc limba engleză și contribuie la păstrarea echilibrului de la clasă!