Din perspectiva unui trainer cu o experiență de predare de aproape 14 ani, dar și a unei echipe de colegi profesioniști, intelectuali și foarte bine pregătiți în organizarea și susținerea cursurilor de limba engleză, considerăm că există foarte multe moduri în care părinții care nu vorbesc engleza își pot ajuta copiii în studiul acesteia.
În primul rând, aceștia îi pot susține și încuraja pe copiii lor să înceapă să învețe limba engleză de la o vârstă fragedă. Studiile de specialitate au arătat în acest sens că, dacă copiii încep studiul unei limbi străine de la o vârstă timpurie, aceștia pot învăța pronunția și accentul limbii cu mai multă ușurință, și pot, în același timp, acumula și folosi vocabularul și gramatica specifică acesteia mai corect și precis. În plus, copiii care încep studiul limbii engleze foarte devreme au foarte multe șanse să devină bilingvi și să gândească direct în limba engleză, ceea ce reprezintă un mare avantaj atât în comunicarea scrisă cât și cea orală. Copiii nu mai irosesc timpul să își traducă în minte expresiile sau construcțile de care au nevoie pentru a comunica, ci le aleg direct pe cele necesare în timp util pentru a purta o conversație placută, corectă și ușoară și pentru a fi sau a deveni fluenți.
În al doilea rând, aceștia trebuie să se asigure că își înscriu copiii la cursuri de limba engleză în cadrul unei instituții de învățământ care folosește o metodă de predare modernă, cu materiale de predare actualizate și recente și principii de învățare care sunt conforme cu cele mai noi și actualizate concepte de predare și învățare. Din toate aceste puncte de vedere, în cadrul Echo ne mândrim cu traineri entuziaști, energici, profesioniști și calificați care nu numai că au absolvit cursuri de predare moderne cu recunoaștere internațională, dar care se și preocupă mereu și îndeaproape de perfecționarea lor profesională și intelectuală. Trainerii Echo utilizezează cele mai moderne materiale de predare și, în același timp, pun accent pe comunicarea interpersonală și relationarea strânsă și apropiată cu cei care le sunt cursanți.
În al treilea rând, părinții trebuie să monitorizeze în permanență progresul pe care copiii lor îl fac în studierea limbii engleze. Aceștia dintâi trebuie să verifice dacă copiii lor sunt multumiți de calitatea cursurilor pe care le fac, dacă se simt stimulați, încurajați și motivați să continue învățarea limbii, dacă primesc teme și dacă le și fac, dacă acumulează sau asimilează cunoștintele în mod rapid sau mai lent, dacă își îmbunătățesc sau dezvoltă cunoștințele de limbă corespunzător nivelului studiat sau dorit, și dacă se integrează în grupul de studiu și dacă au o relație bună cu trainerul desemnat grupei din care fac parte. În cadrul Echo, deși pot exista sau există părinți care nu cunosc limba engleză, se pot baza pe trainerul desemnat grupei pentru a le oferi o mare parte din aceste informații. Părinții pot cere feedback în mod frecvent despre activitatea, progresul și comportamentul copilului lor, pot participa la ore deschise și pot discuta cu trainerul despre evaluarea pe care trainerul o scrie pentru fiecare copil în parte.
În al patrulea rând, aceștia îi pot motiva pe copii să învețe limba engleză prin a le spune că trebuie să fie atenți la ore, la trainer și la colegii de grupă, să își ia notițe, să vină pregătiți cu toate materialele de învățare necesare, să participe la discuții și conversații exprimându-și punctul de vedere, să fie deschiși, prietenoși și ambițioși, să lucreze în perechi sau grupuri, să realizeze proiecte, să ia parte la o varietate de activități, să își respecte colegii și trainerul precum și normele de conduită din cadrul centrului de predare, cu scopul de a învăța într-un mod pozitiv, constructiv, armonios dar și rapid. Trainerii Echo au în vedere, respectă și se folosesc de toate aceste aspecte de management al clasei, de promovare a unei atmosfere de învățare plăcută și pozitivă, și de utilizare a unei varietăți de activități și interacțiuni interpersonale în procesul de predare pentru a-l face mai eficient și atrăgător.
În ultimul rând, dar nu și cel din urmă, părintii înșiși se pot înscrie la cursuri de engleză destinate adulților. Avantajele învățării limbii engleze chiar și la o vârstă mai ridicată sunt numeroase și evidente. Adulții pot folosi limba engleză în meseria lor, în vacanțe, când călătoresc, când interacționează cu persoane de diferite naționalități, când urmăresc un film, ascultă o melodie sau citesc o carte. Nu trebuie să uităm poate cel mai important factor care ar putea sta în spatele luării deciziei de a învăța o limbă străină: ca părinte, îți poți susține și ajuta și mai mult copilul care învață limba prin propria ta interactiune cu el.