Dacă în urmă cu un an spuneam că timpul petrecut pe tabletă nu trebuie să depăsească o oră, astăzi ne vedem în situația de a îi lăsa pe copii să petreacă ore bune în fața ecranelor, media fiind de 5– 6 ore/zi. Momentan, aceasta este singura modalitate ca adolescenții și copiii să rămână în contact cu educația, indiferent de forma ei.
Chiar dacă sunt extrem de multe discuții pe acest subiect, consider că aceasta este cea mai bună variantă în momentul de față (o soluție temporară) iar noi, adulții, trebuie să le fim alături copiilor în acest proces de învățare. Îi putem ajuta și ne putem asigura că ei vizionează materiale cu conținut educațional, nu non -educațional așa cum au tendința să o facă.
Este extrem de important să fim partenerul de ecran al copilului nostru. Putem viziualiza impreună clipuri, comenta pe baza anumitor subiecte, schimba impresii despre ce vedem pe ecran, facem lucruri online împreună: descărcam poze sau cărţi, selectăm muzică pentru orele de sport sau muzică de relaxare pentru orele de desen. Dacă alegem să stăm permanent alături de copil atunci când se află în faţa unui ecran, avem controlul asupra timpului de ecran şi îi putem ghida „activitatea electronică” astfel încât să fie plăcută, lipsită de riscuri şi productivă.
În cazul copiilor mai mari, lucrurile se schimbă și trebuie să-i familiarizăm cu cei 4 stâlpi pe care se bazează relația cu tehnologia. Copilul trebuie să știe că orice informație care se postează online este accesibilă de către oricine, chiar și de către cei care își doresc să te implice în diverse proiecte sau campanii. Social media trebuie folosită cu responsabilitate pentru a ne putea bucura de o reputație online și pentru a nu avea efecte negative în viitor.
Statistic, timpul de ecran recomandat este de 2.5 ore pe zi. Dar, de cele mai multe ori nu ne putem încadra în acest interval, mai ales în zilele cu mai multe tipuri de activităti. În astfel de situații trebuie să le acordăm o pauză mai lungă după aproape 3 ore de stat în fața ecranului.
Copiii sunt dependenți unul de altul, de interacțiune, socializare, nicidecum de un ecran. Aplicațiile în vogă îi ajută să obtină multe like-uri sau multe vizualizări și le crește stima de sine. Iar pentru a se putea bucura de aceste plăceri, este recomandat ca urmăritorii să fie verii, membrii familiei, colegii de scoală sau de la alte activitați.
Este necesar să găsim acele mijloace neriscante pentru a-i oferi copilului genul de relaţionare electronică de care are nevoie, astfel încât să utilizeze tehnologia cu plăcere, dar şi în deplină siguranţă.
Insă pentru accesul la informațiile online trebuie să ne conectam cu datele noastre personale, iar acestea trebuie să fie folosite cu prudență.
După vârsta de 13 – 14 ani când copilul își conturează mai bine caracterul și are anumite inclinații, timpul petrecut în mediul online și-l stabilește sigur. Dar, pentru că un copil are nevoie în permanantă de supraveghere, chiar și din umbră, putem programa ieșiri la diverse activități, muzee, îi putem delega la anumite sarcini din casă astfel încât timpul de expunere să fie mereu în control. Regulile sunt mereu la părinți.
Așadar, acestea fiind zise, recomandarea este să le găsiți copiilor activități care se pot practica cu succes în mediul online. Îi puteți înscrie la ore de limbi străine, la un curs de limba chineză, japoneză sau arabă, ceva diferit fața de ce studiază în momentul de față.Cu această ocazie subliniem că paleta de cursuri de limbi străine de la Echo Kids este largă, iar pentru înscrierile din luna Ianuarie, beneficiați de o reducere de 10%( reducere care se aplica la un modul de 42 ore de curs).
Vă așteptăm cu drag!