Copiii, natura și limbile străine

Deși omul a străbătut pădurile, munții și câmpiile de mii de ani, se pare că în ultimul timp majoritatea populației lumii nu mai străbate decât trotuarele, străzile și scările din beton. La începutul anilor 1980, un biolog pe nume Edward O. Wilson de la Universitatea Harvard a propus spre dezbatere o teorie numită biofilie conform căreia oamenii sunt în mod natural atrași de mediul lor natural. Părinții secolului 21 vor contesta cu siguranță acest fapt, având în vedere că cei mai mulți copii sunt atrași ca niște magneți de ecranele de tot felul.

Nu este clar încă dacă putem vorbi de o tulburare, însă un lucru este sigur: copiii petrec mult mai mult timp în fața ecranelor decât în natură. Un copil american de rând se joacă aproape șapte minute pe zi într-un mediu natural fără restricții și mai mult de șapte ore în fața ecranelor.

De multe ori părinții aleg joaca înăuntru din motive de siguranță sau pur și simplu din cauza oboselii. Neîncrederea lor cu privire la diferitele medii naturale de joacă este un alt factor major.

Timpul petrecut în natură sau măcar într-un mediu semi-natural (o curte umbrită de copaci) aduce multiple beneficii copiilor și adulților. Să analizăm în continuare aceste beneficii și cum pot fi ele îmbinate cu limbile străine.

  1. Copiii devin mai încrezători. Joaca în natură nu urmează reguli. Există nenumărate feluri în care ei pot interacționa unii cu alții sau cu natura. O lecție de engleză în parc poate cuprinde de la jocuri de mișcare până la descrierea peisajului. Vocabularul și gramatica folosite pot fi din cele mai diverse, ajutându-i pe cei mici să devină mai încrezători.
  2. Susține creativitatea și imaginația. Un mediu puțin restrictiv le permite copiilor să-și creeze propriile reguli și jocuri. Dacă tot acest proces se desfășoară în limba engleză, copiii accesează noțiunile învățate la clasă și învață altele noi.
  3. Copiii devin mai responsabili. Atunci când ne jucăm în natură, trebuie să-i învățăm pe cei mici să o și respecte. Locul de joacă trebuie să pară neatins atunci când îl părăsim. În acest mod, copiii vor deveni mai responsabili atât la școală cât și în viața de zi cu zi.
  4. Copiii sunt stimulați diferit. Deși la prima vedere, un joc pe caculator ar părea mai stimulant, în natură toate simțurile copiilor sunt activate, iar ei ajung să creeze experiențe și amintiri. Acest aspect îi ajută să țină minte mai bine toate cuvintele folosite pe parcursul procesului de joacă.
  5. Reducerea stresului și a oboselii. În natură, atenția ne este solicitată într-un mod lipsit de efort, iar această fascinație față de împrejurimi reduce nivelul de stres. Ce poate fi mai bun și productiv decât să înveți într-un mediu lipsit de stres și de reguli stricte?

Timpul petrecut în natură aduce beneficii atât în procesul de învățare al limbilor străine, cât și dezvoltării emoționale a copiilor. Deși timpul petrecut în fața unui ecran este soluția mai simplă și la îndemână, este important să luăm în considerare beneficiile timpului petrecut în natură.

0737 769 145