Cum gestionăm copiii mai „dinamici” de la cursurile de limbi străine?

Să fii profesor în ziua de astăzi este din ce în ce mai mult o provocare: în fiecare zi trebuie să gestionezi situații inedite care cu siguranță nu se regăsesc în cărțile de pedagogie. De la copii mai năzdrăvani, până la cei cărora trebuie să le smulgi fiecare cuvânt sau care pur și simplu vor să se facă auziți cu orice preț în timpul cursului.
Fiecare grupă are, de obicei, câte un exemplu din fiecare, dar cei mai solicitanți sunt cei care vor mereu să se afirme. Energia și entuziasmul cu care intră la fiecare curs te fac să zâmbești de fiecare dată. Secretul este să fii capabil să le canalizezi toată această energie înspre îndeplinirea sarcinilor cursului, fără a-l îngrădi.
Am fost mereu uimită cât de multe idei pot avea acești copii și am încercat mereu să le includ în planul meu de lecție. Una dintre cele mai interesante idei a fost ca fiecare dintre ei să prezinte la fiecare început de lecție un proiect cu lumea lor perfectă. Ideea a fost să cuprindă în acest proiect cele mai importante lucruri din viața lor. Mi-a plăcut foarte mult că acestă sarcină le-a dat libertate deplină de exprimare. Și-au ales singuri metoda și intrumentele de lucru. Au desenat, au colorat, au lipit, au scris și apoi și-au prezentat lucrarea colegilor folosind cuvinte și expresii acumulate la curs.
O altă idee, venită în mijlocul cursului de altfel, a fost ca fiecare copil să-și schimbe numele în cadrul cursului. Am implementat-o deoarece mi s-a părut o modalitate bună de a învăța nume în limba engleză sau de a practica scrierea unor cuvinte noi. Astfel că la fiecare curs de limba engleză, un alt copil își alegea un alt nume (Nobody, Nick, Supergirl și altele).
Pe lângă ideile minunate pe care acești copii le născocesc zi de zi, de cele mai multe ori ei doar își doresc să fie asculați. Poate părea simplu, însă mi se pare că societatea ne învață mai mult cum să fim vorbitori și mai puțin cum să fim ascultători. Așa că eu am învățat să-i ascult la fiecare curs. Pentru a canaliza energia copiilor dinamici, am încercat să aloc la fiecare lecție câteva minute în care fiecare putea să ne povestească orice dorea: o întâmplare amuzantă, ce a mâncat de dimineață, ce vrea să facă în weekend, cum și-a petrecut ziua anterioară. Un alt exercițiu antrenant pentru cei cu multă energie a fost mini-interogatoriul. Avea dreptul să mă întrebe pe mine sau un alt coleg orice avea un cursant anume prin minte. A fost unul dintre cele mai amuzante exerciții pe care l-am făcut vreodată și în felul acesta copiii au aflat multe lucruri interesante despre colegii lor.
Un copil încurajat și susținut se va maturiza într-un adult căruia nu-i va fi frică să-și susțină ideile și să-și argumenteze poziția. Prin implementarea ideilor lor, copiii capătă mai multă încredere în ei și se vor exprima cu mai multă ușurință în viitor.

0737 769 145
× Contactați-ne pe WhatsApp!