Cu pași repezi se apropie și finalul de an școlar, iar presiunea este uneori prea mare pentru copii. În perioada aceasta sunt supuși la multiple testări și evaluări care îi pot face să se simtă copleșiți, stresați și nervoși.
Indiferent de materia predată, un profesor are de-a face cu personalitățile și emoțiile, fricile și compartamentele diferite ale elevilor săi. Fiecare copil trebuie tratat ca un individ unic, care ia parte și răspunde la procesul educațional în felul său.
A devenit deja bine cunoscută importanța abilităților sociale și emoționale ale copiilor indiferent de vârsta lor.
La Echo Kids dezvoltăm cele 4 abilități de cunoaștere a unei limbi străine: de a asculta, vorbi, scrie și citi în limba respectivă. Le explicăm copiilor procesul de învățare pe care îl împărțim în câteva elemente cheie: îi încurajăm să exerseze cât de mult posibil, le creăm mediul necesar pentru progresul lor și le oferim feedbackul necesar.
Foarte importantă este și abilitatea de a ne controla emoțiile și a le canaliza către un scop dorit. Nu de puține ori, la clasă, ne confruntăm cu situații în care copiii se tem foarte mult să nu facă greșeli sau sunt foarte competitivi și o înfrângere la un joc pe echipe îi consumă și îi supără foarte mult. Adesea pot ajunge să dea vina pe un alt coleg sau pur și simplu refuză să mai participe la activități, jocuri sau concursuri din teama de a nu greși sau de a pierde. Un copil nu știe cum să își gestioneze sentimentele și comportamentul într-o situație nedorită, iar noi trebuie să îl ajutăm să găsească o cale sănătoasă prin care să-și recunoască emoțiile negative și să știe ce poate face mai departe.
De exemplu, dacă un copil are dificultăți în a-și controla ieșirile emoționale, trainerul trebuie să devină un model pentru ca acesta să înțeleagă ce înseamnă să îți controlezi temperamentul, cum poți face acest lucru practic și de ce este important. Scopul final al acestui proces de autocunoaștere este ca cei mici să își formeze acestă deprindere și să o folosească în toate aspectele vieții lor.