Părinții știu mai bine ca oricine că motivarea unui copil este de cele mai multe ori un proces lung, complicat și adesea cu rezultate de scurtă durată. Cel mai des folosit procedeu este: Dacă faci asta, primești asta! Cât este totuși de folositoare o asemenea metodă pe termen lung?! Cam deloc. Fie copiii se vor obișnui să primească un premiu după fiecare activitate, fie efectiv premiile nu or să-i mai atragă și nu vor mai conta pentru ei. Oricum ar fi, soluția este una de compromis și nu ar trebui folosită prea des.
Excluzând cazul copiilor motivați intrinsec de niște cauze câteodată numai de ei știute, ceilalți ar trebui motivați extrinsec prin alte metode. De exemplu, unul dintre elevii mei este mereu implicat la curs deoarece, deși este abia în clasa a 3-a, știe că va pleca la facultate în Anglia. Faptul că deja are un obiectiv îl ajută foarte mult.
Pentru a-i implica pe copii și mai mult, trainerii Echo Kids apelează la tot felul de metode. Momentele în care trainerul împărtășește experiențe personale sunt momente în care elevii ascultă activ și se pregătesc să împărtășească și ei la rândul lor. În acele situații ei sunt extrem de motivați deoarece pot observa că au avut o experiență asemănătoare sau au o opinie diferită și vor să se facă auziți. Astfel că uneori alocăm câteva minute din curs pentru a vorbi liber despre ce am făcut în ultimele zile, ce locuri am mai vizitat sau ce experiențe inedite am avut.
O altă metodă de a-i implica pe copii este lucrul în echipă sau pereche. Poate au un partener preferat sau poate vor să-și închipuie că sunt la un suc. Oricum ar fi, tuturor le face plăcere deoarece în echipă, elevii nu se mai simt supravegheați (deși sunt într-o anumită măsură) și prind încredere atunci când văd că au fost înțeleși chiar dacă s-au mai bâlbâit. Din acest motiv, la Echo Kids, utilizăm frecvent lucrul în echipă. Ne dorim ca elevii noștri să deprindă limba engleză într-un cadru prietenos și relaxat.