Despre învățarea prin imersiune la vârste fragede

Există multe voci care susțin că este imposibil să predai o limbă străină fără a face apelul la limba maternă, însă experiența mi-a demonstrat în nenumărate rânduri că acest lucru este nu doar fezabil, dar și extrem de avantajos pe termen lung.
Personal, am primit cea mai clară dovadă în acest sens cu prilejul unei ședințe demo de limba germană pentru copii. În sală se aflau șase copii cu vârste între 4 și 6 ani care nu mai studiaseră niciodată limba germană. Acesta avea să fie, prin urmare, primul lor contact cu această limbă. Am ales, așadar, o arie lexicală accesibilă și tipică universului copilăriei: culorile.
Obiectivul meu era ca la finalul ședinței de treizeci de minute, noii mei cursanți să poată recunoaște corect culorile rot, blau, grün, gelb, rosa, braun, lila, orange, schwarz și weiß și chiar să le poată reproduce măcar parțial. Cum aveam să fac acest lucru? Vorbindu-le exclusiv în limba germană. Zis și făcut! Am început ora plini de entuziasm – ne-am salutat, am făcut cunoștință, iar apoi am intrat în pâine căci timpul ne presa și aveam multe activități pregătite.
Cu ajutorul cartonașelor cu imagini le-am prezentat celor mici culorile în limba germană, le-am repetat cu toții în cor, apoi fiecare pe rând, le-am repetat când mai tare, când mai încet, când în șoaptă, când pe mutește pentru ca ei să se obișnuiască să formeze sunetele cât mai corect. Apoi copiii au pornit să exploreze sala de curs în căutarea fiecărei culori în parte. Am mai pregătit și un joc de memorie pentru a-i stimula să realizeze mental conexiunea dintre imagine și cuvântul corespunzător acesteia, iar după aceea micii învățăcei s-au întrecut în crearea de curcubee care de care mai vesele, pe care la final le-au și prezentat enumerând culorile folosite. În tot acest timp le-am vorbit cursanților numai în limba germană și am reușit, prin mimică și gesturi, să-i fac să înțeleagă ce presupunea fiecare activitate în parte.
De acest lucru m-a făcut conștientă un băiețel foarte simpatic care a venit la mine la sfârșitul orei să-mi spună că nu a înțeles nimic din ceea ce le spusesem. Eu i-am răspuns surprinsă că nu s-a văzut deloc asta dat fiind faptul că îndeplinise corect toate sarcinile trasate de mine și fusese foarte activ la oră. Așa că l-am întrebat dacă acum cunoștea numele culorilor în limba germană. Mi-a răspuns afirmativ și l-am mai întrebat dacă le cunoștea numele și înainte să vină la oră și de data aceasta mi-a răspuns negativ.
Misiune îndeplinită! Tocmai acesta este farmecul metodei Echo Kids. Cursanții noștri de vârstă preșcolară învață lucruri noi fără să fie măcar conștienți de acest lucru. Învățarea prin joacă este un mod natural de a învățare care nu necesită niciun efort din partea celor mici însă își manifestă efectele pe termen lung.

0737 769 145
× Contactați-ne pe WhatsApp!