Lumea mea de Basm
În decursul trimestrului de toamnă, grupele de Super Safari ale lui Miss Liana au învățat să se prezinte, să identifice culorile, au studiat vocabularul obiectelor școlare și au vorbit despre faptul că fiecare este diferit și este foarte important să ne respectăm și să fim politicoși mereu.
Lumea Aventurilor
La grupa de Show and Tell 2 copiii au învățat alfabetul limbii engleze sub ghidarea lui Miss Liana iar acum ei pot oferi singuri exemple de cuvinte care să înceapă cu o anumită literă. De asemenea, au exersat numeralele cardinale, obiectele școlare, diferite instrucțiuni de tipul Give me/ Show me, au învățat figurile geometrice și au repetat părțile corpului confecționând un prieten din forme geometrice, s-au întrecut în rime și au evidențiat importanța politeții în relațiile cu ceilalți.
De Halloween, aceștia s-au deghizat în diferite personaje și au jucat mima, au învățat cântecele specifice acestei sărbători și au confecționat o bufniță din carton pe care au umplut-o cu bombonele.
La grupa de Show and Tell 3 copiii au parcurs alături de Miss Adela subiecte precum zilele săptamânii, jucării, încăperile casei și părâile componente ale unei camere, diferite activități și diverse tipuri de mâncare. Ei au învățat toate aceste cuvinte noi fie prin activități ludice în care aveau de executat acțiunile fizice respective fie vorbind in fața clasei despre casa lor sau despre mâncărurile preferate.
Trimestrul acesta la grupa de Show and Tell 3 Miss Iulia a repetat cu cei mici alfabetul limbii engleze. Astfel, ei au avut de „ghicit” literele lipsă din grupuri de câteva litere ordonate alfabetic, de ordonat diverse litere și, bineînțeles, pentru ca totul să fie mai ușor și mai plăcut, de cântat. Au vorbit si despre formele geometrice si au putut da frâu liber imaginației lipind diverse forme pe conturul unui fluture. Au mai vorbit si despre diverse obiecte din clasă și au jucat un joc amuzant în care un copil își punea mâinile la ochi iar altul arăta către un lucru din clasă iar cel cu ochii închiși trebuia să ghicească dacă este vorba despre door, window, floor, light, ceiling etc.
De Halloween au confecționat deja celebra bufniță, prilej cu care au învățat cuvinte noi precum owl, eyes, wings, toate extrem de utile pentru a-și putea descrie măreața operă. În plus, s-au amuzat studiind o imagine cu multe pisici negre ascunse în toate cotloanele și au încercat să le găsească pe toate, au trecut în revistă vocabularul de Halloween si au colorat o casă bântuită.
Învăț ABC-ul
La grupele de Incredible English copiii au vorbit cu Miss Adela și Miss Andrea despre membrii familiei, despre vârsta lor, iar Miss Andrea a pus accentul pe adjectivele referitoare la aspectul exterior pe care cei mici le-au exersat folosindu-le în diferite activități. De asemenea, Miss Adela împreună cu voinicii ei au consolidat cunoștintele referitoare la culori și forme geometrice prin realizarea unui roboțel și prezentarea acestuia în fața clasei. La lecția despre mâncare fiecare a învățat să spună ce-i place să mănânce. Un joc foarte îndrăgit de copii s-a dovedit a fi „Spânzuratoarea” în care se pune accentul pe scrierea corectă a cuvintelor. De Halloween cursanții au făcut cunoștință cu diverse personaje si obiecte specifice acestei sărbatori, iar acestea au fost incluse în activitățile materiei discutate în ziua respectivă.
La Footprints 2 copiii au studiat alături de Miss Iulia animalele sălbatice, au învățat să le descrie și să le identifice părțile corpului și să spună ce au ele in comun și ce au ele diferit față de oameni. Au studiat și regulile de folosire ale articolului nehotărât A/An, iar pentru a face totul mai amuzant au încercat să ghicească animale punând diverse întrebări și și-au mai testat și memoria. De Halloween au lucrat mult pe noțiunile de vocabular, au jucat bingo în timp ce ascultau pe fundal radioul de Halloween și, nu în ultimul rând, au confecționat o cărticică tematică.
La grupa de Footprints 3 copiii au vorbit cu Miss Monica despre rutina zilnică, au învățat să exprime ora, au studiat piramida alimentației și au aflat ce conțin diferitele alimente și cum ne pot ajuta acestea să creștem mari și să fim sănătoși. Un alt subiect dezbătut a fost cel privitor la importanța somnului, iar cursanții au aflat cu acest prilej de câte ore de somn are nevoie fiecare persoană în funcție de vârstă.
De Halloween, aceștia s-au deghizat în vampiri și vrăjitoare și au dat năvală în curtea Echo Kids pentru a găsi indicii și a rezolva ghicitori privitoare la personajele specifice sărbătorii. Totul s-a încheiat cu tradiționalul Trick-or-Treating.
La grupele de Footprints 4 conduse de către Miss Andrea și Miss Adela, copiii au discutat despre materiile școlare, precum și despre țări, limbi și naționalități și au pornit discuția despre programele de televiziune. De asemenea, ei au exersat descrierea steagurilor și au vorbit cu Miss Andrea despre motivele care îi determină pe unii oameni să se mute într-o țară straină și despre cum un copil care se mută intr-o altă țară poate fi ajutat de noii colegi de școală să se adapteze la noile condiții de viață.
De Halloween fiecare și-a detaliat planurile privitoare la petrecerea acestei sărbători, au decodificat un mesaj cifrat și au jucat Bingo.
La Echo Kids Cotroceni am petrecut de Halloween cu mic cu mare, cu bomboane și „Trick or treat”, cu cele mai haioase costume (deloc înfricoșătoare), cu ceva arts and crafts și suficiente elemente culturale și de vocabular, pe măsura fiecăruia, astfel încât anul viitor să putem povesti mai ușor despre această sărbătoare strâns legată de cultura limbii engleze.
Copiii mai mari s-au familiarizat și au exersat din plin structuri cu „Present Simple”, învățând să vorbească despre programul lor zilnic, dar și să exprime ora într-un mod elegant și tipic englezesc.
Colegii lor puțin mai mici au învățat și exersat prin jocuri interesante structuri cu verbul „Have got”, dar și adjective care i-au ajutat să se prezinte în fața colegilor de grupă – ” I’ve got long, straight hair. I’ve got brown eyes. I’m short and thin”.
Cei care abia acum pășesc timid spre viața de școlar au învățat să-și prezinte familia și să folosească activ verbul ” to be”, dar și întrebări de genul ” Who’s he?” / „Who’s she?”.
Marile Speranțe
La grupele de pregătire pentru examenul KET ale lui Miss Adela și Miss Monica copiii au parcurs subiecte precum felurile de mâncare și folosirea corectă a substantivelor numărabile și nenumărabile din limba engleză. La orele sale, Miss Adela a încercat să se concentreze pe îmbunătățirea exprimării orale a cursanților săi, încurajându-i pe aceștia să-și motiveze alegerea unui anumit club în care să se înscrie la școală sau alegerea unui anumit cadou pentru un prieten. Miss Monica a discutat cu copiii despre importanța unei diete echilibrate, iar aceștia au ținut un jurnal alimentar pentru a-i ajuta să-și dea seama cât de sănătoasă este dieta lor și ce ar putea face pentru a o îmbunătăți.
De Halloween copiii și-au reamintit vocabularul specific sărbătorii având de asociat diverse simboluri ale Halloween-ului cu denumirile lor în limba engleză, acestea fiind ascunse prin toată clasa, iar mai apoi au pornit la vânătoare de indicii prin curtea Echo Kids având misiunea de a găsi și rezolva diferite puzzle-uri, ghicitori și mistere referitoare la Halloween.
Franceza la Echo Kids
La grupa de franceză începători copii au învățat cu Mademoiselle Monique să se prezinte și să-i prezinte și pe membrii îndrăgitei familii Legrand, protagonista manualului Les Loustics. De asemenea, ei știu acum să numere până la 20, să spună culorile, formele, să-și prezinte rechizitele și să descrie diverse activități, precum „sauter, chanter, courir, peindre, apprendre” și multe altele cu care au făcut un proiect intitulat ”Le jardin de la Famille Legrand.”
La grupa de franceză intermediari copiii au învățat să numere până la 100, să prezinte obiectele din sala de clasă, să numească materiile școlare și orarul. Pe lângă aceasta, ei au descoperit structura unei zile obișnuite de școală în Franța și au vorbit despre țări, limbi și naționalități. În plus, au studiat adjectivele calificative și modificările suferite de acestea la feminin, precum și verbele reflexive.
La grupa de franceză avansați cursanții au studiat sub îndrumarea lui Mademoiselle Monique mijloacele de transport, arborele genealogic, perechi de adjective aflate în relație de antonimie, precum și gradele comparativ și superlativ ale adjectivelor. De asemenea, ei și-au pus creativitatea la treabă scriind o poveste în stilul lui Guy de Maupassant. Pentru a discuta pe marginea temei familiei ei au ascultat cu plăcere melodia ”Papaoutai” a cunoscutului interpret de origine belgiană Stromae.
Germană
La grupa de preșcolari Frau Claudia și micuții săi au învățat ce haine poartă un băiețel și ce poartă o fetiță. Au studiat componentele feței, cu forma lor de singular și plural, precum și exprimarea unei game largi de sentimente care au variat de la vesel și trist, până la obosit și nervos. Totodată, ei au învățat să folosească verbul „a fi” la singular și plural, persoana a III-a.
La grupa Kikus 2 temele au fost variate. Cursanții au învățat denumirile diverselor legume și fructe și au vorbit despre ce le place să mănânce cel mai mult. Au mai învățat și animalele de la zoo și cele de la fermă, plus anumite forme și ce se poate construi cu ajutorul lor.
Cu grupa Logisch A1 Frau Claudia și cursanții ei au discutat despre diverse țări și despre anumite produse specifice acestora. S-au familiarizat și cu completarea datelor cu caracter personal și cu meseriile, organizând un joc de mimă în care fiecare copil și-a arătat talentul actoricesc. Au mai vorbit și despre activitățile unei zile normale, încadrându-le în toate momentele zilei. Printre acestea, au exersat negația, articolul nehotărât, verbul modal „a putea” și unele verbe cu particulă separabilă.
Cu grupa Logisch A2 Frau Claudia a discutat despre activitățile adolescenților din timpul liber, încadrându-le în diverse momente ale zilei. Au vorbit despre școală și despre primele zile de școală. Au învațat prepozițiile temporale și au exersat imperfectul verbelor haben și sein precum și perfectul verbelor regulate și neregulate.
Cu grupa Zauberbuch 1 Frau Claudia a recapitulat în acest trimestru anotimpurile și zilele săptămânii și copiii au învățat lunile anului. Au mai învățat și să cânte o variantă a cântecului La mulți ani și să spună luna și anotimpul în care s-au născut. Au mai vorbit și despre familie și despre membrii familiei, iar fiecare copil și-a prezentat familia și a desenat un arbore genealogic cu aceștia. De asemenea, cei mici au început să învețe regulile de scriere în limba germană.
La grupa de germană avansați Frau Claudia a vorbit cu copiii despre ce le face și ce nu le face plăcere să facă în timpul liber, mai exact despre hobby-uri. Au mai discutat despre limbile străine și despre diferențele și trăsăturile comune a mersului la școală în alte țări. Un alt subiect a fost despre muzica actuală și scrierea unui jurnal sau citirea unor forumuri de specialitate. Au învățat acuzativul și articolul posesiv în acuzativ și au exersat verbele modale și imperativul.
La grupele de Kikus din Cotroceni copiii au învățat alături de Frau Claudia să recunoască membrii familiei, părțile corpului și au vorbit despre hăinuțe și cât de colorate pot fi ele. În plus, copiii au jucat jocul Memory, la care au trebuit să facă perechi de imagini și să ghicească cuvinte. „Copiii au savurat fiecare moment al jocului! A fost distractiv, competitiv și instructiv”, ne-am împărtășit Frau Claudia. Mai mult, ei au învățat despre mâncarea ce se poate aduce la un picnic și au vorbit despre ce nu le place să mănânce. Au mai învățat și animalele de la zoo și cele de la fermă și să le recunoască, după sunete produse, pe cele de la fermă. Pe lângă aceasta ei au mai învățat să deseneze și să recunoască anumite forme, iar mai apoi fiecare a vorbit despre casa lui și au învățat un cântecel despre câte uși și câte ferestre are ea. Nu în ultimul rând, s-au familiarizat și cu ce este mobilată camera unui băiețel și camera unei fetițe.