Interviu cu Maria Codreanu

1. Ce ar trebui să știe despre tine cei care ne citesc?

Sunt o persoană pasionată de studiul limbilor străine, al literaturii universale și al culturii în general. Să devin profesor de engleză pentru copii și de română ca limbă străină a fost pentru mine o decizie pe cât de neașteptată, pe atât de inspirată. Iubesc să interacționez cu copiii și cursanții de toate vârstele, iar progresul lor îmi conferă o adevărată satisfacție. Pe scurt: iubesc să predau.

2. Când ai predat prima oară cursuri de engleză?

Deși predau română pentru străini din 2019, am început să predau cursuri de engleză pentru copii în septembrie 2021. Primele experiențe cu copiii au fost deopotrivă provocatoare și pline de magie. Pot spune că între copii și mine s-a format rapid o legătură puternică care ne-a făcut pe toți să creștem.

3. Care consideri că este tipul de profesor pe care-l apreciază copiii?

În mod sigur copiii apreciază un profesor deopotrivă jucăuș și serios, dar în primul rând cald și atent cu ceilalți. Oricât de mic este, orice copil simte dacă profesorului îi pasă de nevoile și progresul lui. Consider că este important ca profesorul să creeze o atmosferă plăcută în clasă, să lase elevii să interacționeze între ei și să propună mereu activități provocatoare.

4. Ce tehnici de predare folosești pentru a-i motiva pe copii?

Îmi place să integrez în predare metode moderne cum sunt: jocurile necompetitive, cântecele însoțite de dansuri, jocuri cu flashcards. De asemenea, la copiii foarte mici, care au multă energie, alternez momentele de repaus și de mișcare. La copiii mai mari încurajez munca în echipă, pe perechi și dezbaterea.

5. De ce crezi că este important pentru copii să studieze o limbă străină?

Cred că cel mai important motiv este că, prin studiul limbii engleză, sau al oricărei alte limbi de circulație, copiii vor avea acces la un nou mediu. Vor descoperi povești, filme, cărți, muzică și vor avea ocazia să-și hrănească pasiunile. Orice nouă limbă străină deschide un univers pentru copii.

6. De la ce vârstă recomanzi studierea unei limbi străine?

Copiii au avantajul că sunt deschiși la informație și învață cu ușurință din ce aud și văd. De asemenea, au un instinct puternic pentru limbile străine, care îi ajută să înțeleagă ce li se spune și ce trebuie să facă de la 5-6 ani. Totuși, nici 8 sau chiar 9 ani nu este târziu pentru a începe.

7. Știm că predai și limba română ca limbă străină. Care este cea mai mare provocare când vine vorba de studiul limbii române?

Spre deosebire de engleză, pe care o predau numai copiilor și adolescenților, româna o predau adulților. Provocarea cea mai mare la adulți este învingerea prejudecăților legate de studiul limbilor străine. Mulți oameni tind să creadă că secretul învățării este să lucreze cât mai multe exerciții sau să înțeleagă gramatica. Acestea din urmă sunt importante, dar secretul asimilării unei limbi străine este expunerea la limba țintă. În plus față de lecțiile cu mine, cursanții trebuie să fie deschiși către cultura română: să vadă filme, să asculte știrile și muzica românească.

8. Este primul an la Echo! Care sunt primele impresii în ceea ce privește această colaborare?

Echo este un loc în care simt că pot să cresc, un loc unde am fost lăsată să experimentez, să învăț din greșeli și să mă dezvolt. Echipa este caldă și îmi dă încredere în mine. Am parte de niște colegi minunați, care nu ezită să ajute. Cu toții sunt profesioniști de la care am învățat și „am furat meserie”. Pe scurt, este un loc care mi se potrivește, unde mă simt respectată, iar eforturile mele sunt observate și apreciate. Mă bucur că fac parte dintr-o astfel de echipă.

0737 769 145