Managementul clasei

Atunci când vorbim despre cursuri pentru copii, ne gândim că acestea ar trebui să fie interactive, distractive, dar în același timp concentrate pe nevoile și abilitățile celor mici. La Echo Kids, lecțiile de limbi străine sunt menite să îi atragă și să îi motiveze pe cursanți, în paralel cu stabilirea unor rutine care țin de managementul clasei, a unor reguli la clasă care să fie centrate pe disciplină.

Atmosfera plăcută din clasă și un mediu de învățare în care copiii să se simtă în siguranță, înțeleși și apreciați, sunt două aspecte foarte importante pentru ca cei mici să fie relaxați și pregătiți psihic pentru procesul de învățare. Un alt aspect care joacă un rol esențial în predarea unei limbi străine copiilor este disciplina. Fără aceasta cursanții își pot pierde foarte ușor atenția și interesul atunci când sunt predate noțiuni mai dificile, care pentru început le pot pune probleme. Totuși, acest lucru nu înseamnă că trebuie să fim exagerat de stricți cu regulile și cum le punem în aplicare. Trebuie să folosim întotdeauna un limbaj pozitiv și să evităm sintagme precum: ”Nu face…”, ”Nu ai voie”, ”Nu așa”. În schimb, putem folosi comenzi simple ca ”Întotdeauna”, ”Să încercăm…”. De menționat este și faptul că nu ar trebui să avem prea multe reguli la clasă pentru a nu crea confuzie, ci ar fi utile 4 sau 5 pe care să le repetăm des.

În general, acestea ar putea fi:

1. Să ascultăm când cineva vorbește
2. Să nu întârziem și să avem la noi materialele necesare cursului
3. Să fim politicoși
4. Să cerem înainte de a lua

Dacă la începutul fiecărei ore de curs reamintim regulile clasei și începem cu o activitate distractivă, fie un cântec, fie un joc, cursanții vor fi relaxați și vor ști că după finalizarea acestora va începe cursul. Un semn din mână sau o frază care să le indice cursanților începerea sau finalizarea unei activități sunt importante pentru ca aceștia să știe ce urmează.

La adolescenți, managementului clasei trebuie adaptat pentru că aceștia pot avea responsabilități mai mari, dar și reacții diferite atunci când se confruntă cu ceea ce ei consideră reguli ”stricte”. Cu adolescenții, putem introduce conceptul de negociere: putem discuta cu ei despre reguli pentru a ajunge la un numitor comun. În acest fel, le demonstrăm că suntem dispuși să îi ascultăm și că le apreciem părerile, în timp ce ei se vor simți încrezatori în forțele proprii.
Adesea, îi consultăm pe cursanți vis a vis de activitățile de la curs, oferindu-le două sau mai multe opțiuni ca să aleagă. Acestea vizează fie natura modului în care lucrăm (individual, în perechi, pe echipe), fie exercițiile pentru temă sau cum își pot prezenta un proiect.
Fiind activi în procesul de management al clasei, copiii sunt mai implicați la curs si devin mai respectuoși față de activitățile desfășurate. De asemenea, implicându-i, ne ajută și pe noi, ca traineri, să evităm lecțiile sau subiectele care li se par relevante sau prezintă un interes redus.
Indiferent de nivelul de vârstă, cheia managementului de clasă este să ne cunoaștem cursanții și să ne plănuim orice activitate în jurul lor, să știm ce îi motivează și ce îi interesează. Este necesar ca aceștia să fie relaxați și să se simtă încurajați și în siguranță la ora de curs. În acest fel, vom crea un mediu bine organizat pentru ca ei să învețe cu plăcere și să continue procesul de învățare și atunci când părăsesc sala de curs.

0737 769 145
× Contactați-ne pe WhatsApp!