Manuale. Sau mai bine zis suporturi educaționale

Care este diferența între ele? Una esențială. Pentru că ultima noastră postare aducea în prim plan o serie de hibe din sistem, dar mai ales o viziune frumoasă despre cum ar trebui să fie în realitate (mai bine zis într-o lume ideală). Același lucru se întâmplă și în cazul materialelor scrise. La școală copiii învață după manuale. Sunt literă de lege în clasă. La noi, sunt suporturi. Sunt acele „carți” (să le zicem pentru început așa), care reprezintă de fapt o extensie a ceea ce se întâmplă în clasă. Sunt materiale vizuale, cu ajutorul cărora cursanții își fixează mai bine cunoștințele dobândite în timpul cursurilor. Sunt concepute în așa fel încât să funcționeze în armonie cu celelalte elemente din clasă, cu planșele vizuale, cu ceea ce povestește „teacher”-ul, cu materialele audio (care nu au cum să lipsească, fiind parte integrantă din orice suport de curs adevărat din lumea asta). Nu vă povestesc mai mult, vă las cu câteva detalii despre unele dintre ele, să vă faceți o idee, despre ce vorbim noi de fapt, aici.

HIPPO AND FRIENDS STARTER, 1, 2

Manuale hippo

La ședințele de limba engleză, Hippo and Friends, Starter, Level 1 și Level 2, se pliază întotdeauna perfect pe profilul copiilor: pornind de la teme simple ca “Hippo says Hello”, “I can jump”, “I can see red”, “I can see the train”, “The farmyard”, cei mici iau un prim contact cu limba străină, apoi își însușesc noțiuni de vocabular pe care le recunosc cu ajutorul flashcard- urilor setului. Atenție, se cântă, se joacă, se povestește! Pentru copiii mai măricei, Hippo and Friends 1 și 2 propun teme ceva mai complexe, care îi solicită pe copii să construiască structuri de cuvinte în jurul temelor: “Ten Pencils”, “Our Little House”, “Spring Colours”, “The sea is blue” ori “Getting Dressed”, “My Carnival”, “Summer Holidays”.

KIDS’ BOX

Pentru că unele grupe de copii au făcut un pas serios înspre învățarea limbii engleze dar și înspre școală, Kids’ Box 1 ne oferă șansa unor cursuri stimulante, căci activitățile de exersare a cunoștințelor sunt din ce în ce mai diversificate, specifice școlarilor: după the usual greetings, “Let’s sing a song” or “Let’s say a chant”, “Let’s listen to the story” sau “Who wants to act out the story?”, “Listen, point and repeat”, “Ask the questions”, “Listen and correct”. Iar cursanții le duc la bun sfârșit.

FOOTPRINTS 1, 2, 3 și FOOTPRINTS 4, 5, 6

Copiii care învață ABC-ul limbii engleze match, draw și write, look, write și say, listen și number, write și colour, draw și count, look, choose și write și tot așa. Toate acestea pe manualul Footprints 1 și în jurul unor teme complete ca, de pildă, “My Birthday”, “My classroom”, “My Body”, “My Clothes”, “Food I like”, “My Toys”, “My Family”, “My Pets”. Vocabularul se îmbogățește, textele de citit sunt din ce în ce mai ample, activitățile de verificare a cunoștințelor mai felurite, căci pe măsură ce cursanții înaintează cu studiul ajung la Footprints 2, ori 3.

“Marile Speranțe” sunt alimentate de manualele Footprints 4, 5 ori 6; “Things we’re good at”, “People and countries”, “A world of jobs”, “A long time ago”, “Future times” ori “Holiday Plans” sunt temele care deschid noi orizonturi, fixează cunoștințele deja dobândite dar le reconstituie în structuri mai complicate, îndeamnă la scriitură creativă, chestionează cu privire la artă și cultură dar sunt preocupate și de personalitatea cursantului. Le completează, deci, teme ca “Friends”, “Camp Stories”, “Treasure Hunters”, “Sport for everyone”, “Singing Stars”, “Amazing Art”, “Film Time”, “Computers”, “Great Ideas”, “Mysteries”.

0737 769 145