Există multe întrebări legate de simulările de examene, de importanța lor, de cum ar trebui să se desfășoare, de care este perioada propice susținerii lor în cadrul unui curs de pregătire pentru examene, etc.
Din aceste motive astăzi abordăm acest subiect sub forma unui interviu Q&A(questions and answers) sau FAQ(frequently asked questions).
Q. Cât de importante sunt simulările de examene pentru examenele de limbă?
A. Ele sunt extrem de importante pentru că, în funcție de rezultatul pe care cursantul îl obține la acest examen simulat, dar și de parcursul lui în timpul anului școlar și al nivelului de cunoștințe acumulate, arată atât trainerului, cât și părinților cursantului, dacă acesta este pregătit pentru examen și dacă îl va putea trece cu succes.
Q. Cum ar trebui să se desfășoare aceste simulări?
A. Ele ar trebui să se desfășoare în condiții cât mai asemănătoare examenelor reale pe care cursanții le vor da în diferitele sesiuni ale anului. Chiar dacă simulările de examene au loc în sălile în care de obicei au loc cursurile, alături de colegii de grupă, personalul școlii și trainerii cunoscuți și deci cursanții nu vor avea acești factori de stres în plus, condițiile desfășurării unui examen pot fi totuși urmate și respectate. Trebuie urmate procedurile examenului, trebuie păstrată tăcerea în timpul probelor, cursanții sau viitorii candidați la examene nu trebuie să vorbească între ei sau să se ajute, durata și structura probelor trebuie respectate și ele, iar trainerii nu pot oferi ajutor sub formă de răspunsuri corecte cerute de activitățile sau exercițiile pe care cursanții trebuie să le rezolve.
Q. Care este perioada propice susținerii lor în cadrul unui curs de pregătire pentru examene?
A. Perioada propice de desfășurare a acestor examene simulate este de 2-3 luni înainte de susținerea examenelor propriu-zise. În acest fel, cursanții vor avea la dispoziție suficient timp să acumuleze cunoștințele necesare susținerii examenului, vor avea timp să progreseze și vor fi, în mare parte, pregătiți să susțină aceste simulări pentru că au avut în prealabil la dispoziție două treimi dintr-un an școlar pentru a realiza aceste lucruri.
Q. Vor fi toți cursanții care au urmat un curs aferent nivelului de examen pregătiți să susțină examenele propriu-zise la aceeași dată și în același timp?
A. Dorința centrului de pregătire și implicit a trainerului care pregătește o anumită grupă de cursanți este bineînțeles ca toți cursanții să atingă același nivel de cunoștințe, să se simtă la fel de pregătiți și să susțină examenele pentru care s-au pregătit un an de zile. Totuși, sunt mulți alți factori de care acest fapt depinde cum ar fi temperamentul și firea cursanților(unii cursanți sunt mai timizi, alții mai îndrăzneți; unii cursanți nu sunt la fel de afectați de stres și cerințele unui examen cum sunt alții; unii cursanți se pot concentra și mobiliza mai bine în cadrul examenelor în comparație cu alții), modul în care aceștia au abordat cursul de engleză, atenția acordată, implicarea în cadrul cursului, atitudinea lor față de curs, gradul în care aceștia au urmat sfaturile, recomandările și indicațiile trainerului, prezența constantă la curs, continuitatea orelor de curs, efectuarea temelor date de trainer, ritmul propriu al unui cursant de învățare și dezvoltare și inclinația spre învățarea unei limbi străine.
Q. Cum ar trebui un copil să abordeze o simulare de examen? A. Într-un mod cât mai serios și cu foarte multă concentrare. Copilul trebuie să fie sfătuit de părinți, după ce în prealabil a fost sfătuit și de trainer, să se comporte ca și cum ar susține examenul cu adevărat, ceea ce implică ca el să vină cu materialele necesare la simulare, cu o sticlă de apă, cu un sandviș (dacă va primi o pauză între probe) și cu mindset-ul corect, care presupune adoptarea unei atitudini pozitive, comunicative și deschise față de examen și de ceea ce implică el. Copilul trebuie să știe că rezultatele obținute sunt foarte importante și relevante.