Studiul limbilor străine la vârsta de 4 ani

Oare cât este de dificil să înveți un copil să vorbească limba engleză, mai ales atunci când acesta nu poate să-și vorbească propria limbă?

Chiar dacă pentru început poate părea greu, iată care sunt secretele cursurilor Echo Kids.

Copiii, de obicei, sunt foarte curioși și învață prin explorare, adesea cu folosirea tuturor simțurilor lor.
În ceea ce privește memoria, ei își pot aminti evenimentele din ziua precedentă și cel puțin trei obiecte care sunt prezentate vizual. Ei pot identifica, de asemenea, ce lipsește dintr-o imagine.
Vorbesc în propoziții scurte (între 4 și 6 cuvinte).
Copiii folosesc corect pronumele personale.
Au un vocabular de aproximativ 300 de cuvinte.
Copiii ascultă povestiri scurte și sunt capabili să urmeze instrucțiunile.
Copiii pot descrie acțiunea în imagini.

Copiii în vârstă de patru ani sunt capabili să facă foarte mult într-o oră de curs. Deci, nu suntem descurajați de faptul că ei nu pot citi sau scrie. Aceasta este o etapă în dezvoltarea lor, în care limbajul se dezvoltă prin salturi și limite.

Exista o mulțime de metode de a învăța limbi străine, însă cea mai bună este înscrierea copiilor la cursurile de limbi străine, la cursuri de grup, în clase organizate.

Dar iată cum îi învățam pe copii să vorbească limbi străine la Echo KIDS:

1. Activități scurte

Copiii foarte mici au o atenție de scurtă durată, astfel încât fiecare activitate să nu dureze mai mult de 5 până la 10 minute. Acest lucru înseamnă că pregătim un număr mai mare de sarcini și jocuri și trecem de la o persoană la alta. Aceasta este cea mai bună modalitate de a-i menține atenți și implicați, în caz contar, aceștia îsi pierd interesul.

2. Introducerea cuvintelor noi cu măsură

Încercăm să introducem cuvinte noi cu măsură, aproximativ 3 într-o activitate. Probabil că vor avea grijă să-și amintească mai mult de atât la finele activitătilor de la ora respectivă, iar asta înseamnă că activitatea a fost realizată cu succes.

3. Contactul vizual este extem de important

Cel mai bun mod de a le atrage atenția este contactul vizual. Folosim imagini, ilustrații, flash cards și chiar obiecte reale, deoarece acestea stimulează învățarea, mai ales pentru că au șansa de a atinge și de a interacționa cu obiectele reale, fapt care duce la o reținere mai bună.

4. Activități variate

Avem o listă a activităților de 5 minute, iar acestea sunt foarte variate. Urmărim o activitate liniștită de desenare cu un cântec relaxant. Apoi, jucăm un joc , urmat de o activitate captivantă. Prescolarii trebuie să fie implicați pe diferite niveluri, dar au nevoie și de activități mai puțin solicitante pentru a le doza energia.

5. Repetăm, reutilizăm și revizuim

Repetăm în mod continuu vocabularul pe care l-am învățat pentru a nu-l uita. Planificăm revizuirile săptămânale și lunare, precum și activitățile de consolidare pentru a ajuta la păstrarea acestora.

6. Suntem realiști

Încercăm să ne concentrăm pe îmbunătățirea înțelegerii, nu pe fluență. S-ar putea să nu vorbească foarte bine chiar în limba lor. Ei sunt capabili să înțeleagă mai mult decât ceea ce pot produce verbal.

7. Jucăm jocuri

Jocurile sunt perfecte pentru cursanții foarte tineri care nu pot citi sau scrie. Dar nu mizăm pe competiție, drept urmare ne asigurăm că fiecare copil este un câștigator la rândul lui. Nu jucăm un joc prea mult timp pentru că cei mici își pierd interesul.

8. Le arătăm/spunem cum

Copiii sunt în măsură să urmeze instrucțiuni simple, dar pentru sarcini care implică o serie de pași, cum ar fi o activitate în care prezentăm meseriile, încercăm să modelăm ceea ce ar trebui să facă pas cu pas.

9. Utilizăm teme

Organizăm lecții pe teme precum „Despre mine”, „Alimente” sau „Animale”. Acestea ajută la păstrarea conținutului organizat și oferă lecției o coloană vertebrală. Cursanții pot fi prea tineri pentru a înțelege obiectivele de învățare, dar vor avea ideea că nu sunt acolo doar pentru a se juca și a se distra.

10. Minimizăm utilizarea limbii materne

Vorbim doar în limba pe care o studiem. Deși la început poate părea extrem de greu, nu este în realitate. Cei mici sunt extrem de sinceri, iar dacă se întâmplă să nu înțeleagă ceva, întreabă fără nicio reținere.

Predarea limbilor străine copiilor de vârstă preșcolară poate părea o sarcină dificilă, însă este un efort care aduce cu sine roade peste așteptări. Copiii mici creează o legătură puternică cu trainerii lor și împărtășesc momente foarte frumoase împreună cu aceștia.

Țin să precizez că aceste metode se aplică copiilor prescolari care nu știu încă să scrie și să citească, însă în cazul școlarilor lucrurile se schimbă semnificativ, însă voi reveni cu un articol complex pe această temă.

Așadar, învătarea limbilor străine nu are vârstă și cu cât începem mai repede studiul acestora este cu atât mai bine pentru copii. Trebuie sa le oferim sprijin copiilor în acest nou proces de învățare, precum și încredere trainerilor care îi inițiază în tainele limbilor străine.

0737 769 145
× Contactați-ne pe WhatsApp!