Elemente cheie în învățarea limbii engleze

Una dintre cele mai des întâlnite probleme de un trainer la clasă este cea legată de vorbitul în limba engleză a cursanților. Mulți cursanți au tendința de a se exprima mai degrabă în limba maternă, ceea ce este firesc, având în vedere că încă nu stăpânesc destul de bine limba străină. Cu toate acestea, ar trebui insistat mereu asupra faptului că fără exercițiu de vorbire o limbă străină nu va fi niciodată asimilată. Un scriitor interesant spunea că abia când ajungi să visezi într-o limbă străină poți spune că o cunoști cu adevărat. Ce vrea să însemne asta? Simplul fapt că, la fel ca dansul sau cântatul la un instrument, și vorbitul într-o limbă străină trebuie, asta după exercițiu îndelungat, să devină ceva firesc (fără să te mai gândești că acum trebuie să vorbesc într-o altă limbă, ci pur și simplu să începi să vorbești).

Personal, la Echo Kids am înțeles cât de important este ca totul să treacă pe modul engleză. Din momentul în care cursanții au intrat în sala de clasă și s-au întâlnit cu trainer-ul, nici măcar salutul nu trebuie să mai fie spus în limba maternă. Mai mult, trainer-ul trebuie să întrețină această iluzie a faptului că cu el nu se poate vorbi, de fapt, altă limbă. Cu trainer-ul se discută doar în engleză. La Echo Kids, copiii trebuie să creadă că pășesc într-o lume de basm a limbii engleze. Ca trainer, țin foarte mult să discut cu ei doar în limba predată și să îi fac să se uite ciudat la mine atunci când, poate din absolută nevoie sau din greșeală, rostesc vreun cuvânt în limba română; ca și cum limba română ar fi extrem de nefirească pentru mine, în total dezacord cu cine sunt acolo, în fața lor. Așadar, un prim pas în a-i face  să vorbească limba engleză, este crearea acestei iluzii: Aici se vorbește doar în limba engleză.

Evident că asta nu o să rezolve totul, dar este un foarte bun început. Copiii vor simți mereu nevoia să recurgă la limba maternă, de multe ori pentru că nu știu cum să exprime ceea ce vor să spună sau să întrebe în limba engleză, dar, credeți-mă, de și mai multe ori, cursanții recurg la limba română din comoditate. Dar am făcut următorul test. Atunci când galopau cu limba română îi rugam să se oprească și să încerce să spună aceleași lucruri, doar că în limba engleză, evident. Rezultatul a fost surprinzător. Cei mai mulți dintre ei puteau foarte bine să spună acele lucruri și în enlgeză, unii chiar fără nicio problemă. Dar chiar și în cazul în care unii cursanți se exprimă mai greoi sau cu multe greșeli gramaticale, este mai bine ca el să încerce să construiască enunțuri și gânduri în limba studiată, decât să renunțe la acest efort și a începe să vorbească clar și mult în limba română. Varianta din urmă nu va aduce niciun rezultat.

Acestea ar fi tips-urile pentru activitatea la clasă, dar este la fel de important și exercițiul în afara orelor de curs. Limba engleză trebuie să devină o constantă în viața copiilor. Prin asta nu sugerez că trebuie să uite de limba maternă, spun doar că ar trebui să facă zilnic efortul vorbirii în limba studiată. Cursanții trebuie încurajați să asculte muzică în limba engleză, să se uite la emisiuni, desene animate sau filme în limba engleză sau cu subtitrări în limba engleză (în niciun caz cu subtitrare în limba română) și, evident, să converseze în limba țintă. Dacă părinții sau alți membri ai familiei stăpânesc limba engleză este indicat ca aceștia să comunice mereu cu ei în limba străină. Dacă membrii familiei nu au cunoștințe de limbă engleză, atunci copil trebuie să fie încurajat să converseze cu prietenii sau colegii de clasă care cunosc limba străină.

Astfel, închei prin a spune că, cea mai des întâlnită problemă este strâns legată și de cel mai bun exercițiu de învățare a unei limbi străine. Așadar, responsabilitatea este mare și cred că aceste măsuri sunt utile și eficiente.

0737 769 145