Vârsta lui „De ce?”

Cel de-al doilea trimestru la Echo Kids a început de mai bine de o lună și pare de necrezut câte și mai câte s-au întâmplat de când am pășit pentru prima oară în lumea cursurilor de limbi străine pentru copii. Pentru mine ca trainer, primul trimestru a fost aidoma unui carusel dintr-un parc de distracții: cu suișuri și coborâșuri, surprize la fiecare cotitură, suspans și puțină teamă dar și multă veselie și distracție, iar per total o experiență de neuitat.
Am reușit, alături de cursanți, să îmbinăm studiul cu voia bună, am sărbătorit împreună un Halloween teribil de amuzant și am muncit cot la cot pentru a pune în scenă o serbare de Crăciun de poveste. Mai adăugăm și o mini-vacanță neașteptată, troienită de munți și munți de zăpadă numai bună de bulgăreală și iată cum se poate creiona un tablou ideal de iarnă din viața unui copil. Odată cu creșterea temperaturilor însă, și cu ziua Sfântului Valentin care tocmai ce-a trecut, e semn că a cam venit vremea ca lucrurile să intre ușor-ușor pe un făgaș normal.
Am deschis într-un articol precedent discuția despre mecanismele de învățare la copii. Cum era oarecum de așteptat, am aflat că acestea suferă modificări mai mult sau mai puțin semnificative pe măsură ce micii învățăcei avansează în vârstă.
Dacă în articolul anterior am abordat procesul relativ pasiv prin care copiii ajung să-și însuseașcă orice cod lingvistic, indiferent dacă este vorba despre limba maternă sau o limbă străină, astăzi mă voi opri asupra copiilor de 6-7 ani care pășesc pentru prima dată pragul școlii. Un elev tipic aflat pe punctul de a se îmbarca în odiseea plină de peripeții a sistemului de învățământ păstrează încă multe dintre trăsăturile copilului de grădiniță; acesta se caracterizează printr-o puternică motivație de ordin intern, poate acumula cantități mari de informație în mod natural iar învățarea propriu-zisă se face în mod inconștient. Dacă noi, ca traineri, nu facem lucrurile să pară complicate, atunci nici cei mici nu-și vor da seama de importanța și uneori de nivelul sporit de complexitate a lucrurilor pe care ei trebuie să le învețe. Totul trebuie să ia forma unui joc, menit să-i amuze și să le sporească buna- dispoziție.
Pe lângă toate acestea, copiii de 6-7 ani sunt stăpâniți de o puternică dorință de a comunica, fapt ce constituie un mare avantaj pentru trainer sau profesor, după caz, întrucât îi ușurează acestuia considerabil munca. În ce fel? Prin simplul fapt că acesta nu trebuie decât să pună la dispoziția micilor cursanți uneltele de care ei au nevoie pentru a-și transmite ideile și gândurile, iar aceștia le vor folosi cu entuziasm și multă originalitate, însușindu-și limba în mod natural în situații de comunicare reale.
Iată, așadar, motivul pentru care am numit vârsta de 6-7 ani, vârsta lui „De ce?”. În opinia mea, acesta este momentul când curiozitatea celor mici atinge cel mai înalt punct, când orice domeniu le captează interesul și orice subiect este deosebit de pasionant, iar datoria noastră, atât ca traineri, cât și ca părinți, este să facem tot posibilul pentru a le satisface această sete de cunoaștere și a-i echipa cu un bagaj de cunoștințe de care să poată dispune în voie și cu ușurință mai târziu.

0737 769 145
× Contactați-ne pe WhatsApp!